Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe help ik een mijn internetverbinding om zeep op m`n Nokia n97?

Ik kreeg een rekening binnen van €60 voor dataverkeer op m`n mobiel, hier heb ik dus niet om gevraagd!
Blijkbaar maakt hij zelf gebruik van internet voor bepaalde dingen, dus hoe zet ik het uit zodat ik geen cent betaal voor dataverkeer? Ik heb het tenslotte ook niet nodig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Download de handleiding (zie bron) en kijk op pagina 101. Hier staat in hoe je de verbinding kunt verbreken.

Waarschijnlijk heb je zitten spelen met een of ander en bewust/onbewust een verbinding opgezet en deze niet afgesloten.Of je hebt per abuis een functie ingeschakeld de met regelmaat verbinding maakt.

Zolang je geen gebruik maakt van bv e-mail melding of positiebepaling etc. zal het toestel niet automatisch verbinding maken.

Wat je kunt controleren is het antwoord op de volgende vraag:
Hoe kan ik de gegevensverbinding
beëindigen als het apparaat telkens
opnieuw een gegevensverbinding tot stand
brengt?

Deze staat op pagina 181.

Kwestie van RTFM.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg bedankt!
Echter dat laatste stuk gaat alleen over mms ontvangen en dat kost niks.
Wellicht kunt u via uw provider de mogelijkheid, om te internetten met uw telefoon, blokkeren. U kunt dan alleen nog maar met uw abonnement telefoneren en sms-en.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Door toetsfouten maakte de telefoon af en toe onbedoeld verbinding met internet. Kwam daar eigenlijk altijd snel achter en kon dan de verbinding weer verbreken. De provider kon dit nakijken. Provider heeft mij toen zelfs de kosten, die in rekening waren gebracht voor het ongewilde internet gebruik kwijt gescholden. Scheelde wel dat ik al jaren klant was bij hun. Daarna hebben ze instellingen van het abonnement zo veranderd, dat ik niet meer kan internetten met de mob. Heb daar ook totaal geen behoefte aan.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
ga naar instellingen,verbinding en toegangspunten.daar vind je de instellingen van je provider om mobiel te kunnen internetten.wis gewoon alles wat je tegen komt van je provider (internetinstellingen).meestal staan er ook email en MMS instellingen bij.allemaal wissen.heb je dat gedaan,kan je nooit meer per ongeluk gebruik maken van internet.waarschijnlijk heb je iets in een applicatie geactiveerd wat regelmatig automatisch gebruik maakt van de verbinding.kijk ook uit met sms berichten met een link erbij.sms spam.maar als je alles uitvoert wat hierboven bescheven staat kan je dat ook niet meer gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallo ik heb het zelfde gehad en bij mij lag het simpelweg aan de functie : automatische updates starten .
toen ik die functie had uit gezet was het hele probleem opgelost .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding