Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik mijn oude blackberry oplader gebruiken om mijn samsung s3 op te laden?

Mijn oplader van mijn samsung s3 is kapot gegaan. Ik heb nog oplader van mijn oude blackberry curve liggen. Hij past erin maar kan ik deze gewoon gebruiken? ik hoorde ergens dat het slecht is voor je batterij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Als de uitgaande spanning, de max. laadstroom en de polariteit (nagenoeg) hetzelfde zijn, dan kan je die inderdaad gerust gebruiken.
11 jaar geleden
Als de lader een USB-aansluiting heeft dan betekent het dat hij 5V voedingsspanning geeft. Dat is standaard voor een USB-aansluiting.
Je kunt dus gewoon met een snoertje dat past jouw telefoon opladen. De stroom die de lader kan leveren bepaalt de tijd die nodig is om te laden, dat kan dus iets verschillen met de oude lader.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er schijnt inderdaad iets aan de hand te zijn met de compatibiliteit. Zowel Blackberries die kapot gingen van opladen met een normale oplader, als andere toestellen die kapot gingen van een Blackberry-oplader.

Ik heb meerdere collega's die er problemen van kregen met hun prive-telefoon die geen Blackberry is.

Waar het precies aan ligt, weet ik niet. Tablet-opladers die een hogere voltage leveren, zijn geen probleem.

Sowieso kun je het beste je telefoon zo langzaam mogelijk opladen. Dan gaat je batterij het langst mee. Dus gewoon via de USB-poort van je PC of televisie of whatever.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing