Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vaste telefoon (Siemens) laadt niet meer op door kennelijk versleten contactpuntjes. Hoe maak ik ze weer geleidend?

Toegevoegd na 2 dagen:
Vergissing, het gaat om een Ericsson handset DT200. Het ligt niet aan de accu. Is getest. De contactpuntjes in de handset lijken geen elektriciteit meer op te nemen. Het lampje op het oplaadstation gaat niet branden.... Wel bij een andere handset, dus het probleem zit niet in het oplaadstation.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als die contactpuntjes versleten zijn ( hetgeen overigens niet aannemelijk is) is reparatie waarschijnlijk duurder dan een nieuwe telefoon. Uiteraard afhankelijk van het type Siemens. Hele draadloze huissets ( 3 handsets) koop je voor minder dan 50 euro. Ik zou echter eerst de contactpunten schoonmaken met b.v. spiritus. Verder de accu's controleren (die gaan nl. veel eerder kapot dan de contacten) Vermeld in de toekomst de leeftijd van de telefoon en het type bij jouw vraag. Dan is advies een stuk gemakkelijker. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal zijn het de batterijen zelf die versleten zijn daar die contactpuntjes van de houder met een veertje tegen de telefoon aangedrukt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing