Waarom maken telecomproviders geen gebruik van elkaars gsm-masten?
Veel mensen klagen over een slechte bereikbaarheid van hun mobiele telefoon. De oorzaak is vaak dat er te weinig gsm-masten zijn om een goed signaal te leveren.
Alle spoorwegbedrijven (NS, Arriva, Syntus enz.) maken gebruik van één spoorwegnet dat eigendom is van ProRail. En als ik een andere energieleverancier neem, gaan gas en elektra door dezelfde leidingen als nu. Waarom is het bij telecombedrijven dan niet op dezelfde manier geregeld, maar heeft elk bedrijf z'n eigen gsm-mast?
alleen KPN heeft alles verkocht aan bijv, t mobile, vodafone enz
Bovendien: als ze van dezelfde gsm-masten gebruik zouden maken, zou het bereik van alle providers (even) goed zijn. Nu zijn er flinke kwaliteitsverschillen.
Ook op de website van het Antennebureau lees ik dat de overheid streeft naar site-sharing (het delen van elkaars antennemasten): http://www.antennebureau.nl/onderwerpen/Plaatsing+antennes/Nationaal+Antennebeleid Aanleiding voor mijn vraag is dat de bewoners van de flat waar ik woon onlangs een enquête ontvingen van T-Mobile, met de vraag of wij ermee akkoord gaan dat ze op het dak een mast plaatsen. Terwijl hier vlakbij al een gsm-mast op een dak staat.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.