Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het steeds tikken op een scherm slecht voor je handen?

Ik heb sinds vandaag de app Tamago. Met deze app is het de bedoeling dat je 1 miljoen keer op het scherm tikt. Ik heb vandaag al 50.000 keer op het scherm geklikt. Mijn vraag is of dat schadelijk kan zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

ik denk dat het voor mensen die bereid zijn 50.000 x per dag op dat scherm te tikken teneinde een ei te laten uitkomen,niet schadelijk is.het zal eerder schadelijk zijn voor het apparaat,ook daar kunnen wellicht schroefjes los gaan door dat eeuwige getik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt het risico Rsi op te lopen.
De een is er gevoeliger voor dan de ander.
Zie ook;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Repetitive_strain_injury
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de vraag lijkt heel eenvoudig maar er is geen antwoord op te geven. Hoe hard tik je , hoe vaak tik je, in welke positie bevindt zich het scherm. Verder hoe gevoelig is de gebruiker, op welke manier tikt hij etc. Persoonlijk denk ik dat e.e.a. niet zo'n kwaad kan. De kans op RSI, wat overigens een 'ouderwetse' naam is, het heet tegenwoordig CANS, is natuurlijk aanwezig maar veelal afhankelijk van persoonseigenschappen en werkstress of werk tevredenheids factoren. Immers niet elke computergebruiker heeft een muisarm. Bij een tablet zou dit fenomeen dan wellicht Tabletfinger gaan heten.
Mijn advies: tik er lustig op los en neem pauze als je vinger of arm vermoeidheid of pijn klachten gaat vertonen. Je hebt bovendien 10 vingers, hoop ik, dus je kunt ook nog grandioos afwisselen.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoevaak tik jij op je toetsenbord per dag? Dat is heel wat meer dan 50.000 keer, dus is het tikken op het scherm niet schadelijk. Wel moet je wisselen van arm om de zoveel keer want anders kan je een ziekte oplopen, of je 1 arm wordt gespierder dan de ander en dat wil je ook niet hebben toch?

Toegevoegd na 1 minuut:
PS, het enige wat er gebeurd is dat er So What? Boven het ei komt als je 1 miljoen keer hebt geklikt..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaa, dat klopt wel, maar daar maak je veel meer afwisseling mee. En veel mensen krijgen op een gegeven moment een kramperig gevoel. Daarom vroeg ik het me af :p. Ja, ik weet wat er uit komt, maar het gaat mij er meer om dat ik meer heb geklikt dan vrienden, etc.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding