Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik deze (of een andere) laptop sleeve ook goed gebruiken voor het opbergen van mijn 13 inch tablet?

Ik Heb een Archos family tablet en er zijn nog geen protection cases voor te krijgen, kan ik er ook een 13 inch laptop sleeve goor gebruiken? Bijvoorbeeld deze http://www.bol.com/nl/p/case-logic-bag-neoprene-sleeve-13-inch-zwart/1003e004011667016/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
774

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In principe kun je alle sleeves gebruiken voor een tablet (als de maat maar goed is), maar je moet er wel rekening mee houden dat een tablet (in verband met het glas) kwetsbaarder is dan een laptop.
Als een laptop in een sleeve valt of geraakt wordt door iets hards, dan beschermt de buitenkant van de laptop het beeldscherm; bij een tablet kan meteen het glas geraakt worden; het is dus beter om te kiezen voor een wat "dikkere" sleeve in dit geval, of je doet er een extra stuk schuimrubber in op de kant waar de glasplaat komt.

Qua maatvoering hanteert iedere fabrikant de gemiddelde maat (dikte, omtrek) van een laptop met een bepaalde schermdiameter, dus bijvoorbeeld 13", 15", 17". Meestal zijn de hoezen wel iets "rekbaar".
Omdat een tablet dunner is dan een laptop zal de hoes (in de dikte) iets minder aansluiten, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding