Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je het besturingssysteem van een mobiel veranderen naar android bv. ?

Mijn zus heeft via internet een mis koop gedaan. Ze wou een blackberry torch 9800 kopen dat heeft ze gedaan maar dit is een neppe er zit geen app store op of een echt merk besturings systeem. Ik heb belooft om er naar te kijken maar ik kom er ook niet aan uit. Weet iemand hoe je het besturings systeem zou kunnen veranderen naar blackberry of android of iets met een app store is al goed! Als dit echt niet kan dan is het jammer maar zal ze het moeten accepteren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Maar het is afhankelijk van de telefoon. Dus moet je uitvinden wat voor telefoon het echt is, en misschien is het wel mogelijk om er Android op te zetten.

Maar dat terzijde, als iemand jou een Blackberry verkoopt die namaak is, is dat strafbaar. Daar staan zeer hoge boetes op. Dus ik zou sowieso die persoon aangeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Android op jouw imiblackberry?
Noop, dat gaat niet werken.
Blackberry heeft een eigen os en ondanks dat er pogingen zijn ondernomen om android te porten, is er nog geen een succesvol geweest.
De hardware/configuratie is geheel anders.
Wat je ziet is namelijk alleen maar de buitenkant, onder de grafische schil wordt namelijk ook de hardware aangestuurd en die is niet compatible met jouw BB

Wat je vaak ziet is dat android vaak geport worden op een andere toestel, maar deze toestellen hebben dan vaak dezelfde hardware of zijn anderzijds compatible.
BB is wat dat betreft een hele vreemde eend in de bijt.
Ik moet de eerste BB nog zien waarop een android os soepel en volledig functioneel op draait.

De enige kans dat je hebt is dit toestel porten met een originele BB os, maar die kans acht ik ook zeer klein daar je weer met de hardware zit.

Om even in te haken op het andere antwoord.
China heeft een ander rechtssysteem voor wat imitatie betreft dan wat wij hier kennen.
Wordt wel eens gekscherend gezegd dat China daar het alleen recht op heeft.
Ik meende dat alleen paypall dergelijke refunds doet, maar dan ook alleen als het aantoonbaar is en met aantoonbaar bedoel ik dat hij voor een echte BB verkocht is.
Ik geloof dat het termijn voor reclamatie uiterlijk zes weken na de betaling is.

Als iets te goedkoop is om waar te zijn, dan is het dat meestal ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing