Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb voor de eerste keer een smartphone en nu ben ik bang dat ik data verbruik als ik niet op wifi zit, hoe kan ik dit achterhalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
986

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Je kan speciale apps downloaden die je data verbruik registreren, daarmee kun je het in de gaten houden. Bijv. zoeken op "Data usage"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok thx ga ik proberen
Houdt het vergrendel knopje een paar tellen ingedrukt. Kies voor dataverbinding en.zet deze. Uit. Nu maak je.alleen gebruik van wifi :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan ook gwn in flightmode gaan zitten :) Dan krijg je zelfs geen oproep meer binnen laat staan datasignaal. Doe ik ook als ik bijv game...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf sinds een week een smartphone, ik heb een wachtwoord op mijn internetverbinding gezet. Daarna even buitenshuis uitproberen, als je niet op internet kan is het goed gegaan :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige toestellen ( bijvoorbeeld samsung ) kan je dit met de powerknop regelen, even ingedrukt houden en het menu volgen.
Doch niet iedere toestel heeft een dergelijke optie.
En zal je dit softwarematig moeten doen.
Instellingen/draadloze en netwerkinstellingen/mobiel netwerk.
En hier alles uitvinken.

Maar stiekem zijn er apps die toch ongevraagd het net op willen duiken.
En op een één of andere manier deze instellingen weten te omzeilen.
Deze moet je voor blijven, hoe?
Daar zijn weer diverse apps voor.
Bijvoorbeeld watchdog 3g, als je die goed instelt dan maakt deze het internetten buiten wifi om nagenoeg onmogelijk.
Gewoon de quota op 100kb per maand zetten en de verbinding afsluiten zodra je op 1% zit.

Succes en veel plezier met je phone
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je verbruikt het ook als je niet op je wifi zit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding