Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

garantietermijn op een nieuwe smartphone die je als vervanging hebt gekregen?

Als ik een nieuwe smartphone krijg als vervanging van een defecte (binnen garantietermijn). Gaat dan de garantie op dat nieuwe toestel weer vanaf 0 in? Want ik heb wel netjes een bon gekregen van de winkel en je hebt een nieuwe imei nummer enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
865

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, garantie begint gewoon weer opnieuw, is immers een ander toestel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Freek toch ook dit antwoord klopt niet. Dat zou wat moois zijn. Je kunt wel een nieuw toestel krijgen, maar de 1e aankoop geldt als garantiebewijs!
Nee, je garantie geldt altijd voor het eerste aankoopbewijs. Je kunt misschien wel een spiksplinter nieuw toestel krijgen, maar de 1e aankoopdatum is maatgevend. Helaas maar waar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij geldt weer volledige garantie van 2 jaar in het kader van 'recht op een degelijk product'. We hebben het hier weer over een nieuw product waar fabrieksgarantie van toepassing is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt wel weer een nieuw product, en dat is bijzonder fijn voor de klant, maar dat betekent niet dat de garantie weer van voor af aan begint. Eerste aankoop is bindend voor je garantie of het apparaat nou gerepareerd is of vervangen maakt dan niet uit.
De garantie begint weer van voor af aan. Ik heb hier zelf ook wel eens gebruik van gemaakt. Het antwoord boven mij klopt dus niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding