Is het redelijk om eerst mijn telefoon in te leveren alvorens er een onderzoek naar het bereik komt?
Ik heb 2 abonnementen lopen bij een provider. Deze zijn kort na elkaar afgesloten. Vanaf het 2de abonnement viel mij op dat het bereik van beide toestellen (Galaxy S) steeds wegviel binnenshuis. Ik heb mij hierover beklaagd maar volgens de provider zal het aan de telefoon gelegen hebben en niet aan mijn netwerk.
In de overtuiging dat dit klopte heb ik onlangs het eerste abonnement verlengt via een derde. Ik kreeg daarbij een nieuwe telefoon (iPhone 4s). Ook hier bleken er problemen met het bereik te zijn.
Ik heb mij wederom beklaagd bij de provider die een en ander heeft uitgezocht. Het blijkt nu dat de binnenhuisdekking in mijn regio inderdaad onvoldoende is. Er werd aangeboden beide abonnementen per direct op te zeggen en de toestellen (de Galaxy S en de iPhone) direct te retourneren zodat er voor ons geen kosten aan zaten.
Dat klinkt als een mooi aanbod. Maar nu wil de derde partij nergens aan mee werken. Zij willen niet dat het abonnement opgezegd wordt tot zij ook een bereiksonderzoek hebben laten uitvoeren. Dat op zich is onnodig maar prima. Maar nu willen ze ook dat ik het toestel eerst retourneer (op eigen kosten). Dan laten zij het onderzoek uitvoeren en als daaruit blijkt dat er inderdaad voldoende bereik is dan betalen ze de verzendkosten terug.
Daar gaan weer enkele weken overheen en al die tijd betaal ik voor een abonnement met toestel welke ik niet bezit en waar ik ook niet zoveel meer mee kan.
Toegevoegd na 2 uur:
De Algem voorw. van de derde partij voorzien dit niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.