Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie kan er in jip en janneke taal uitleggen aan een blondje hoe mijn dochter weer kan pingen? (staat voldoende beltegoed op) het gaat om een prepaid.

beetje lullig voor dochterlief, zo'n moeder uit het bakelieten telefoon tijdperk.

ze heeft eerder kunnen pingen (dankzij mijn broertje)maar weet nu niet hoe ik het beltegoed om kan zetten naar het 'pinggebeuren'.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik had voor ik deze vraag las, geen flauw idee, wat pingen in dit verband was en ik ben niet eens blond,eerder kaal. Dit heb ik gevonden, misschien heb je (jouw dochter ) er iets aan.

Pingen met je BlackBerryWinkelwagen0 itemsWinkelwagen
Contact met KPN

contactinformatie

Wat is pingen?
Pingen is berichten versturen tussen BlackBerry telefoons. Het lijkt veel op Instant Messaging zoals we dat kennen van MSN en GoogleTalk. Want ook met pingen moet je eerst iemand toevoegen aan je lijst (ping) contactpersonen voordat je met hem of haar kunt pingen.

Met een pingbericht, ook wel Ping genoemd, verstuur je tekstberichten, foto’s, filmpjes of gesproken boodschappen. Doordat dit onderling via het BlackBerry Netwerk (BNN) gebeurt, worden berichten razendsnel gestuurd.
Opvallend van een Ping is dat de verstuurder van het bericht kan zien of de boodschap is geopend.

Het woord Ping staat voor het geluid dat het toestel maakt als er een boodschap binnenkomt op de BlackBerry. Oorspronkelijk werd een pingbericht gestuurd naar de BlackBerry om te testen of het toestel was verbonden op het BlackBerry netwerk (BNN) en dit ook door middel van een pingbericht kenbaar te maken aan de gebruiker.
Hoe werkt pingen met jouw BlackBerry?
Pingen doe je met de BlackBerry Messenger applicatie. Elke BlackBerry heeft een eigen PIN code. Je hoeft je dus niet aan te melden bij de dienst zoals dat wel moet bij MSN en GoogleTalk. Verder ben je eigenlijk altijd online zolang je BlackBerry aan staat. Je kunt dus nooit vergeten je aan te melden. Binnen de Messenger applicatie van BlackBerry kun je de PIN code koppelen aan je naam of nickname. Dat wordt dus ook de naam waarmee bekend bent bij je pingcontacten en die ook bij hen in het scherm verschijnt als je pingt. Jouw toestel communiceert altijd met zijn PIN code, maar in de BlackBerry Messenger ben je bekend onder de door jou opgegeven naam of nickname.
Wat heb je nodig om te gaan pingen?
Gratis pingen
kun je alleen met een BlackBerry abonnement. Je verbruikt met pingen ook data, net als met surfen en e-mailen op je mobiele telefoon. Maar omdat je met een BlackBerry telefoon een Blackbery abonnement afsluit waarin dataverbruik is meegenomen, betaal je binnen Nederland niks extra’s voor pingen. In het buitenland is pingen niet gratis. Je hebt altijd een BlackBerry abonnement nodig om te kunnen pingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer je bij T-mobiel zit, kun je pingen over Wifi. als je ergens anders zit moet je bij je Prepaid, of abbo een ping-updat nemen, dit kost volgens mij €12,50 extra per maand. dan kan je weer pingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing