Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn branded smartphone, unbranded maken?

Ik heb een branded Vodafone-toestel, maar erger me kapot aan al die Vodafone-troep. Zou ik mijn telefoon unbranded kunnen maken? En zoja, hoeveel kost dat ongeveer?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Als we het hebben over een android toestel dan is het met een paar kunstgrepen mogelijk.
Providers hebben nu eenmaal de rare eigenschap om veel van hun eigen software in een dergelijk toestel te zetten.
Nu is de truuk om deze te verwijderen.
Daarvoor zou je eerst het toestel moeten rooten.
Rooten is het toekennen van de hoogste rechten aan de gebruiker ( net als administrator op een windowsmachine ).

Hoe en waarmee is toestel en o.s. afhankelijk, handiger was geweest dat we wisten om welk toestel het gaat en op wat voor o.s. het toestel draait.
Ben er nu voor het gemak vanuit gegaan dat het een android toestel betreft.

Als je eenmaal je toestel geroot hebt dan zoek je op GooglePlay de app "root uninstaller", met dit tooltje heb je een krachtig stukje gereedschap in handen, dus een beetje terughoudenheid is hier best wel op zijn plaats.

Zodra je dat tooltje opstart zie je een lijst met apps, widgets en al wat meer wat er op dat toestel staat.
Deze kun je allemaal verwijderen, maar er wordt ook een optie geboden om het eerst te gaan backuppen.
Dat laatste is wel verstandig om te gaan doen, want weg is in dit geval echt weg.

Eventuele kosten?
Een klein kwartiertje aan tijd.

Succes ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing