Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn telefoon is door toedoen van een ander kapot hoe nu veder?

Een vriend van mij heeft een glas cola over mijn telefoon; Samsung galaxy s2 laten vallen.
Mijn telefoon is nu echt overleden.
Nu zal die vriend van mij dit neem ik aan moeten melden bij zijn verzekeraar!
Hoe gaat het dan veder?
Moet ik mijn telefoon ter reparatie aan bieden?
En stel dat mijn telefoon gerepareerd wordt krijg ik dan wel mijn garantie (die nog 1 jaar lang duurde) na het waterschade incident terug?
Of hoe werkt dit in zijn geheel?
En enige idee hoe lang dit kan duren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het zal waarschijnlijk zo gaan: Je vriend meldt het incident bij de verzekeraar, deze zal hem dan verdere instructies geven over wat er moet gebeuren. Waarschijnlijk geeft de verzekeraar aan dat je hem ter reparatie naar Samsung moet sturen, en die kosten worden uiteindelijk vergoedt. Tenzij de kosten onder een bepaald bedrag liggen(wat bij elke verzekeraar anders is)

Als je telefoon gerepareerd wordt blijft het jaar garantie dat je nog over hebt gewoon "terug".
Krijg je een vervangend toestel opgestuurd is het verhaal anders, dan krijg je gewoon weer de volle 2 jaar fabrieksgarantie van Samsung.

Het repareren zelf zal ongeveer 2-5 weken in beslag nemen, voordat je de vergoeding van de verzekering van je vriend hebt ontvangen zal ook ongeveer zo lang duren. Maar dit kan soms langer duren.

Toegevoegd na 42 seconden:
**Als je telefoon gerepareerd wordt blijft het jaar garantie dat je nog over hebt gewoon bestaan.**
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding