Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen met een gevonden blackberry?

Mijn man heeft een nieuwe blackberry bold gevonden in de bosjes tijdens zijn werk, we wilden deze aan de eigenaar teruggeven maar er staat niets meer op. natuurlijk kan ik hem wel naar het politiebureau brengen maar dan is het nog niet zeker, dan geef ik hem liever aan mijn zwager.ik heb helemaal geen verstand van die dingen weet iemand of het apparaat ergens geregistreerd staat?of je zo de eigenaar kunt achterhalen of dat iemand hem kan gebruiken zonder problemen te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

ik weet niet of er een abonnement op zit. anders moet je naar een telefoon winkel gaan en proberen de eigenaar ervan te opsporen die de abbo erop heeft. of gewoon houden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt eventueel ook bij de politie aangeven dat je de telefoon hebt ontvangen zonder deze af te geven. Dat is namelijk niet verplicht. Je kunt de telefoon dan gebruiken tot de rechtmatige eigenaar zich meldt.

Als er een SIM kaart in zit dan staat daar een nummer op. Een provider kan achterhalen bij welke provider dat nummer hoort en dan kunnen zij de eigenaar berichten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met SIM kaart kan je naar een willekeurige telefoonwinkel gaan, maar het is wel beter om even aan de politie te melden wat je gevonden hebt. Ik zou het sowieso niet inleveren, als vinder mag je de telefoon (tijdelijk) gebruiken. Je kunt dan een SIM only of prepaid kaart kopen.

Komt er niemand dan is de telefoon definitief van jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat er zich ver in het geheugen van de telefoon nog wel data bevinden, die niet iedereen er zomaar uit kan halen.
Ik zou 'm gewoon naar de politie brengen, er ligt niet zomaar een 'lege' Blackberry in de bosjes ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangifte doen bij de gemeente, en vervolgens goed bewaren, tenzij de gemeente vordert dat je hem inlevert, dat kan namelijk.

Vervolgens een jaar wachten en als niemand (de eigenaar) het opeist dan heb je een gratis Blackberry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de toestel leeg is dan heeft de eigenaar gebruikt gemaakt van " blackberry protected".

je kunt op afstand een blackberry laten overgaan of wissen

Wat zou jij doen als je jouw telefoon kwijt zou raken?
Aangifte doen en eventueel als je verzekert bent het toestel declareren toch?

Misschien doet de eigenaar dit ook, dus je kunt het aangeven bij de politie.

Wel of niet afgeven aan de politieambtenaar, kun je dan meteen ter sprake brengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing