Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik geen pen gebruiken op mijn Ipod? Werkt dat alleen met je vinger en waarom?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer dan de helft van de antwoorden is onjuist, mensen die warmte beweren geven ook geen bron.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (13)

de ipod heeft een touch screen, deze fuctioneert alleen met huid. Anders niet.
Je kan het vergelijken met zon touchpad van een laptop, die werkt ook alleen als je erover gaat met je vinger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat de touchscreens van een iPod warmtegevoelig zijn. Die van een navigatiesysteem of een ds bijvoorbeeld zijn drukgevoelig.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat is ook een reden waarom ik warmte touchscreen fijner vind, ze reageren beter en ze zijn preciezer, maar dat vind ik zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het scherm van je iPod is warmte ( of geleiding) gevoelig, en zal dus niet reageren op druk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het touchscreem is warmte gevoelig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De iPhone en iPod werken op warmte die je lichaam uitstraalt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je pen geen electrische lading onttrekt van het touchpad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Ach tussen alle warmte antwoorden heb ik jouw antwoord gemist. Nouja nu staat het er tenminste 2x elektrisch tegen 5x warmte.
Er is een speciale pen voor de ipod, die kun je kopen bij mediamarkt die krijg je bij een hoestje
PS: geef ook een antwoord op mijn vraag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat een iphone warmtegevoelig is, wat zeer gunstig is, gevoeligheid is enorm groot, en met zo'n pennetje maak je bovendien veel krassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De iPhone is NIET warmtegevoelig maar maakt gebruik van electrische capaciteit. Als je met je vinger op het scherm drukt verandert de elektrische spanning iets omdat je lichaam een bepaalde geleiding heeft. Plastic pennetjes hebben een hele andere geleiding die niet opgemerkt wordt. (Althans dat is wat ik uit de bron haal.)

Anders zou namelijk ook een probleem hebben bij temperaturen rond de 38 graden. Er zit bij die temperatuur dan geen verschil tussen de warmte van je vingers en de omgevingstemperatuur. Je zou het ook kunnen testen door een pennetje te verwarmen tot +/- 38 graden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst is het handig te weten dat er 2 soorten touchscreens bestaan, namelijk resistieve touchscreens en capacitieve touchscreens.

Resistieve touchscreens hebben een laagje tussen het oppervlak van het scherm en het daadwerkelijke LCD paneel, door dat laagje lopen honderden dunne draden welke electriciteit geleiden. Als je met een pen/stylus op het scherm drukt, verstoor je 1 of meerdere van die banen waardoor je toestel reageert.

Een iPod (maar ook een iPad en iPhone) heeft een capacitief touchscreen, hier liggen de draden eigenlijk bovenop het oppervlak van het scherm. Door die draden loopt een bepaalde hoeveelheid spanning. Je vinger geleidt stroom, dus als je je vinger op het scherm houdt loopt de stroom via je vinger en dat zorgt voor weerstand. Door die weerstand vermindert de hoeveelheid spanning en je toestel reageert dan op die manier op jouw bewegingen.

Kun je dan ook een capacitief touchscreen bedienen met iets anders wat geleid? Ja, dat kan. Met bepaalde soorten drop en zelfs cake kun je een capacitief scherm bedienen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is een pen voor te krijgen ik hoop dat je hier wat aan heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt er inderdaad speciale pennen voor nodig die electriciteit geleiden zoals je vinger dat doet. Ik heb vorige week de pen van onderstaand artikel ontvangen en datbevalt me prima. Het enige nadeel is dat dit soort pennen geen scherpe punt hebben omdat de geleiding anders niet genoeg is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is touchscreen, het werkt dus alleen als je met je huid tikt of met een speciaal (nintendo) stokje! een pen is te har d dit werkt niet ik hoop dat je er wat aan hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding