Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Om ''s nachts geen schadelijke straling te hebben zet ik mijn IPhone altijd uit. Bereik ik hetzelfde effect door de vliegtuigmodus op aan te zetten?

None

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja, in vliegtuigmodus zendt je telefoon geen gsm, bluetooth, wifi straling uit.
bamibal
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zet hem altijd op vliegtuigmodus, geen idee of dat ook echt helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vliegtuigmodus is bedoeld om je toestel in een vliegtuig te mogen gebruiken. In een vliegtuig mag je geen straling uitzenden - dus dat betekent automatisch, dat jouw iPhone in vliegtuigmodus geen straling uitzendt.

Aan de andere kant - een mobiel zendt ook normaal gesproken geen straling uit. Het is dus helemaal niet nodig, je toestel uit te zetten, of in vliegtuigmodus te zetten.

Ik heb het bij mijn toestel eens gecontroleerd. Als ik mijn toestel ongebruikt neerleg, maar het staat wel gewoon aan, dan zendt hij elke vier uur ongeveer drie of vier seconden lang wat straling uit. De rest van de tijd komt er geen straling vanaf.

(Ik heb het later nagevraagd aan een kenner. Die vertelde me dat mijn resultaat, eens in de vier uur, heel gebruikelijk is. Het wil wel eens wat verschillen, afhankelijk van je toestel en je provider, maar eens per paar uur is heel normaal.)

Dat een mobiel apparaat bijna nooit straling uitzendt, is eigenlijk heel logisch. De grootste stroomvreter van een mobiel is namelijk de zender. Omdat fabrikanten onder andere concurreren op de levensduur van de accu, zorgen ze ervoor dat het toestel zo min mogelijk stroom verbruikt. Door de grootste stroomverbruiker (de zender) uit te zetten, bereiken ze dat doel.

Kortom, als jij je iPhone gewoon naast je bed legt, zul je geen last hebben van straling - behalve twee keer een kort pulsje van een paar seconden. Maar als je daar bang voor bent, zou je nooit meer mogen telefoneren en internetten, want daaraan spendeer je heel wat meer dan die paar seconden.

Mocht je toch bang zijn, dan gewoon uitzetten, op vliegtuigmodus zetten, of dat ding in een andere kamer leggen.
14 jaar geleden
Ja... Daar is het voor gemaakt.

Maar je vind het kennelijk geen probleem om overdag wel die schadelijke straling te hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing