Is een verzekering voor een mobieltje een goede inverstering?
Mijn toestel heeft me €500 gekost. Of wordt er slecht uitbetaald door de verzekeraars?
Toegevoegd na 3 uur:
Ik twijfel nog. Dit komt mede doordat dit toestel een vervanger is voor een pda die al meer dan 10 jaar heb. Deze en al mijn mobieltjes hebben het altijd overleeft. Ik ben niet iemand die snel iets verliest of kapot krijgt.
Je weet nu al weer meer. Je bent zuinig op je toestel, je doet er lang mee, en je verliest het ook niet snel.
Je heb dus een "historie" waar je je uiteindelijke beslissing op kunt baseren.
Hoewel "in het verleden behaalde resultaten geen garantie bieden voor de toekomst" kan het wel iets zeggen over het risico dat je komende jaren gaat lopen.
Misschien nu nog een kwestie van rekenen. Als je de prijs van het toestel weet, en de premie, kun je er berekeningen op loslaten als: wat levert het me op, als ik mijn toestel verlies na 1 jaar. Hoeveel premie heb ik dan al betaald, hoeveel krijg ik terug, wat is het toestel dan nog waard, en hoelang zou het duren dat ik een nieuw toestel zou kopen, zonder de gebeurtenis van het verlies. (afschrijving berekenen dus)
Lastig hè? Dat beslissen over verzekeren. Met een autoverzekering vind ik het ook heel lastig en ik denk er ook eindeloos over na. Het blijft gokken.
Qua afschrijving moet deze zo een goede keuze zijn dat ik er 5 jaar mee moet kunnen gaan. Die pda had er 10 jaar mee gegaan. Elke 2 jaar mag ik voor mijn abonnement een nieuw toestel uitzoeken (de laatste was dus een miskeuze). Die zou ik ook weer kunnen verkopen. Die laatste heeft me nog €100 opgeleverd. Dus feitelijk kost me dit toestel €450 met aftrek van hulpmiddelen en aankoop software.
21 Euro vind ik weer niet veel geld (in mijn reaktie had ik het over 84 Euro; dat scheelt veel) Als je denkt met 21 Euro per jaar ook een stukje "rust" te kopen, dan is dat het geld misschien waard?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.