Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

iPad 2 kopen op airport Miami

Een vriendin van mij gaat volgende week op vakantie naar Miami. Ze wilt graag een iPad 2 voor mij meenemen. Nu mijn vraag: Kan je een iPad 2 kopen op het vliegveld van Miami. Zoja waar en kan dit ook duty free? BVD. Tom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Met een Ipad2 in originele verpakking op Schiphol aankomen en dan langs de Douane lopen onder het poortje "Niets Aan te geven". Wat denk je????

Probeer Ipad lokaal te kopen en informeer naar mogelijkheden om teruggaaf te krijgen op lokale belastingen. Gaat via speciaal formulier en speciaal kantoortje op luchthaven van Miami.

Oude, bekrasde beschermmap van gebruikte Ipad meenemen.
Ipad2 in koffer in bekrasde beschermmapen verpakking en bekabeling apart naar Nederland sturen. Zo plat mogelijk via Fedex of TNT.

En dan maar hopen dat ze bij evt controle de Ipad voor een 'oud' exemplaar aanzien.

Erg omslagtig dus of je t moet doen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
je mag 475 euro belastingvrij invoeren per persoon, dus die 4 vraagtekens op de vraag waar je kennelijk het antwoord op weet is echt niet nodig. Met een Ipad2 kun je daar met gemak onder blijven.
Nee, je betaalt altijd de 8% VAT daar, maar dan is hij nog goedkoper dan in NL. Wel moet je even kijken op de site van de douane voor welk bedrag je baar NL mag nemen, ander betaal je invoerrechten.

Op dat te omzeilen is het heel makkelijk, uitpakken, boekjes etc in de koffer en verpakking weggooien. Gewoon als handbagage meenemen en zeggen dat je hem al in NL hebt gekocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding