Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de levensduur van mijn accu verbeterd?

Ik heb laatst mijn telefoon (HTC HD2) opgeladen met een Samsung oplader. Ik was de HTC oplader vergeten.
Sinds ik de telefoon op heb geladen met de verkeerde lader, is mijn accu erg verslechterd.
De accu gaat op het moment ongeveer 5 keer zo kort mee.

Mijn vraag is nu: Kan ik iets met de accu doen waardoor de werkingsduur langer wordt?

Ik heb namelijk iets gehoord over het in de vriezer te stoppen, maar heb zo mijn twijfels of dit zal werken...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Eén van de dingen die je veel hoort als nadeel van de HTC Desire HD (en ook veel andere smartphones) is dat de batterij zo snel leeg is. Nu is HTC zelf met een tip gekomen om je accu bijna twee maal zo lang mee te laten gaan.

Lees hieronder verder ↓
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat je zegt kan niet kloppen. Als je een oplader gebruikt van een ander merk kun je je telefoon opblazen, maar niet alleen je accu beschadigen. De 'intelligentie' voor het opladen zit in je telefoon en niet in je oplader.
Je kunt een moderne accu niet verbeteren. Niet zoals vroeger met NiCad accu's. Sommige accu's gaan maar kort mee, het enige dat je kunt doen is een nieuwe kopen.
En ja, je kunt hem in de vriezer leggen. Het enige dat je ermee bereikt is dat ie erg koud wordt. Verder niets.
escape
14 jaar geleden
Ja leg m maar 4 uur ofzo in de vriezer(alleen de accu he?). Je verliest er niks mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou van in de vriezer stoppen weet ik niet, ook nooit van gehoord.
wat ik doe is dat ik hem helemaal leegmaak, en hem dan weer oplaad, dan gaat hij weer langer mee bij mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing