Ik hoorde dat ze het "onbeperkt" gebruik maken van internet op mobieltjes willen gaan afschaffen, klopt dit?
Doordat je nu op veel mobieltjes onbeperkt kan internetten zijn er programma's ontwikkeld die het mogelijk maken om via internet ook onbeperkt in contact te zijn met andere mobieltjes.
Een recent voorbeeld daarvan is ping en whatsapp. Je kan met ping (Blackberry) onbeperkt berichten versturen naar mensen die ook dit programma hebben en ook zij kunnen dan onbeperkt reageren. Pingen is dus gratis sms'en en heeft dus eigenlijk veel weg van msn.
Omdat heel veel mensen dit hebben aangeschaft of gaan aan schaffen daalt de winst flink bij providers, want een onbeperkt internet abonnement heb je al voor 7,50. Als je dan onbeperkt iemand berichtjes kan sturen dan wordt het bellen bijna en het sms'en helemaal overbodig. Terwijl mensen nu nog 15 euro betalen voor hun abonnement en dan internet erbij misschien 25 euro, dan wordt dat dadelijk nog maar maximaal 10 a 15 euro in totaal. Dat scheelt dus per persoon zeker 10 euro in de maand. 10.000 mensen geven dus een daling van 100.000 euro per maand.
Door dit alles willen ze het misschien allemaal gaan afschaffen, maar ik vraag me af of dit waar is of niet, want zo iets zomaar afschaffen neemt vele problemen met zich mee en lijkt mij dus onwaarschijnlijk. De providers zouden innovatief moeten zijn en met oplossingen moet komen om te zorgen dat de winst niet omlaag gaat. Maar ja, dat is natuurlijk mijn mening.
Wat ik gewoon even wil weten is of ze het onbeperkt internetten en het pingen gaan afschaffen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.