Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik vanuit Android, via Whatsapp, agenda afspraken delen met iemand die een iPhone heeft?

Mijn zoon heeft een iPhone en ik een Android. Toen hij ook een Android had kon ik agenda afspraken via WhatsApp doorsturen. Deze kon hij dan opslaan. Nu met iPhone komen wij er niet uit.

Niets komt in zijn agenda wat ik hem deel via WhatsApp.

Iemand een idee hoe ik vanuit Android toch agenda afspraken met hem kan delen die voor hem van toepassing zijn?

5 maanden geleden
in: Apps
2K
VraagAntwoord66
5 maanden geleden
Hij zal zelf het agendapunt moeten toevoegen. Lijkt mij sterk dat op Android automatisch een afspraak wordt toegevoegd aan je agenda
Ritsuka
5 maanden geleden
Je kunt een gedeelde Google agenda maken
Jolanda1977
5 maanden geleden
Ik zet de afspraak in mijn Android agenda en dit item deel ik via WhatsApp ics bestand. Maar zijn iPhone pakt deze niet
Ritsuka
5 maanden geleden
Als je een gedeelde Google agenda hebt, hoef je niks door te sturen. Gemaakte afspraken staan direct in de agenda van beide personen.
Zou ook op iPhone moeten werken.
https://support.google.com/calendar/answer/37082?hl=nl
Jolanda1977
5 maanden geleden
Hij hoeft niet een gedeelde afspraak agenda. Niet al mijn afspraken zijn van toepassing voor hem.
Ritsuka
5 maanden geleden
Je kunt dus een aparte agenda aanmaken met alleen de afspraken die voor jullie beide zijn, de rest laat je in je eigen agenda.
LeonardN
5 maanden geleden
@Ritsuka
Dat kan maar dan heb je of
3 agenda's
OF
2 agenda's waarvan de 1 de volledige agenda van de ander in kan zien De situatie die de vrager beschrijft zijn 2 privé agenda's waarmee je enkel specifieke data mee deelt.
Jolanda1977
5 maanden geleden
Dat klopt leonardN dat bedoel ik
Ritsuka
5 maanden geleden
Klopt, het is een soort map. En je kunt deze delen met lees en schrijfrechten, waardoor je beide dezelfde kunt gebruiken

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Om agenda-afspraken van Android naar een iPhone te delen via WhatsApp, volgt u deze stappen:

1. Exporteren als .ics-bestand: Open op uw Android uw agenda-app en exporteer de gebeurtenis als een .ics-bestand.

2. Verzenden via WhatsApp: Deel het .ics-bestand via WhatsApp naar de iPhone van uw zoon.

3. Openen op iPhone: Op de iPhone kan uw zoon op het .ics-bestand in WhatsApp tikken en vervolgens kiezen om de gebeurtenis aan zijn agenda toe te voegen.

Deze methode zou u moeten helpen om agenda-afspraken naadloos tussen apparaten te delen.
(Lees meer...)
2 dagen geleden
Jolanda1977
een dag geleden
Hoi
Verschillende agenda's gedownload op de iPhone maar niets werkt.
IPhone heeft geen eigen agenda oid?
Wat voor agenda moet hij in de download anders zoeken?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding