Wanprestatie KPN. Wat kan ik doen?
Ruim 20 jaar klant bij KPN. Vijf weken geleden nog mijn abonnement verlengt met 1 jaar, tegen een geringe, maandelijkse korting. Nu liggen al mijn KPN diensten (sinds maandag 17 juli 2023) er volledig uit. Dus een hele week al geen WiFi, geen internet, geen telefoon en ook geen TV. Dit waarschijnlijk door een kabelbreuk tijdens werkzaamheden, ergens buiten onder de grond. Meerdere bewoners in mijn appartementencomplex hebben hier last van.
Afgelopen week KPN inmiddels al tientallen keren gebeld en van het kastje naar de muur gestuurd. Tot twee keer toe naar de KPN winkel geweest. Zelfs telefonisch voor leugenaar uitgemaakt door een supervisor van KPN.
Het ziet ernaar uit dat dit vanwege de ‘bouwvak’ ook niet op korte termijn opgelost gaat worden.
Nu wil ik graag overstappen naar Ziggo, maar ik heb pas mijn contract bij KPN verlengt, wat ik nog ruim tien maanden ‘moet uitdienen’, maar ben dit geenszins van plan.
Wat kan ik doen en wat juist niet?
Wat zijn de verdere stappen die ik nu nog kan ondernemen?
Ik heb al jaren Ziggo, met eigen kabels.
Vorig jaar heeft KPN in de hele wijk kabels aangelegd bij alle woningen, in opdracht van de gemeente: opdat iedereen desgewenst zou kunnen overstappen of, bij verhuizing, de nieuwe bewoner probleemloos KPN kan krijgen.
Ziggo gebruikt COAX, en KPN Glasvezel of telefoonlijnen voor ADSL+
Ook Ziggo gebruikt (eigen) glasvezel in hun netwerk, in iedergeval tot aan wijkcentrum.
Hoger in het netwerk worden er wel eens vezels onderling "gedeeld" maar dit gebeurt altijd in een redundant netwerk.
https://www.consumentenbond.nl/internet/glasvezel
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.