Abbonoment afgesloten op mijn naam door iemand anders, wat kan ik het beste doen?
Er is een telefoonabonnement afgesloten op mijn naam. Er is misbruik gemaakt van mijn bankpas, legitimatie, en mijn e-mail( kreeg daarin de bevestiging). Maar degene heeft gelukkig niet mijn juiste adres. Er is een niet bestaand adres opgegeven( op de locatie zijn de huizen gesloopt). Verder denk ik dat aangifte doen weinig nut heeft omdat de politie vaak aangiftes niet eens volledig behandeld ( las ik) .Het enige waar het mij omgaat is dat ik niet die kosten hoef te betalen en niet geregistreerd word bij stichting Preventel want ben daar zo bang voor. En hoe kan ik daar eigenlijk belanden aangezien er een onjuist adres van mij is opgegeven. Verder heb ik al een nieuwe bankpas laten aanmaken maar met hetzelfde rekeningnummer. Ik zag dat er volgende maand er wel een incasso komt van de provider en wil dat natuurlijk niet . Wat zijn de beste maatregelen om ervoor te zorgen dat ik niet hoef te betalen? Aangifte doen? Incasso’s blokkeren van de provider? contact opnemen met Tele2? Of het rekeningnummer laten wijzigen? Trouwens, als je bij instanties word geregistreerd moet er toch altijd wel een juist adres bij vermeld staan?
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/incassomaatregelen
je hebt al een nieuwe bankpas laten aanmaken. De oude bankpas is dus al geblokkeerd en kan niet meer gebruikt worden.
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/bankpas-kwijt-gestolen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.