Indien je een smartphone hebt en je hebt alleen een bel en sms abonnement betaal je dan voor "dataverkeer" terwijl je wifi thuis gebruikt?
Ik had een Scherp bel en sms abonnement van Vodafone. Ik heb een smartphone (Samsung SII) gekocht en het duurde een maand voordat mijn nieuwe abonnement in ging bij Telfort. Ik heb in die maand mijn Smartphone alleen thuis gebruikt en daarbij alleen Wifi aangezet en Roaming en Pakketgegevens gebruiken beide uitgezet. Ik dacht dat ik dus alleen verbinding maakte met mijn draadloze internet thuis en niet via Vodafone. Nu krijg ik een rekening voor het gebruik van dataverkeer. Kan dat? En hoe kan dat als ik alleen wifi heb aan staan op mijn smartphone? Iemand hier ervaring mee?
Toegevoegd na 22 uur:
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Na over en weer mailen met Vodafone is dit hun antwoord:
"Hoe dan ook wijzen de netwerkgegevens uit dat uw Vodafone simkaart verbinding heeft gemaakt met het datanetwerk. Helaas kunnen wij niet zien welke gegeven over het netwerk zijn gegaan (privacy wet). Maar wel zien we dat er verbinding is geweest. Naast Pakketgegevens kan ook via een toegangspunt een connectie worden opgezet. Daarom is het belangrijk dat u contact opneemt met ons voordat u een ander toestel in gebruik neemt. Alleen dan kunnen we u informeren over bijkomende kosten, een bundeltje aansluiten of een blokkade plaatsen op internet.
De optie dataroaming is niet van toepassing bij nationaal gebruik."
Het is hun woord tegen het mijne. Vind het toch een rare zaak dat als je geen abonnement voor internet hebt afgesloten je contact op moet nemen om een blokkade te laten plaatsen op internet!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.