Redelijke termijn opzeggen abonnement bij overlijden?
Mijn vader is vorig jaar in augustus overleden. Ik heb hiervan KPN op 2 september schriftelijk (en met akte van overlijden) op de hoogte gesteld. Na herhaaldelijk herinneringen en dreigbrieven heb ik op 5 december nogmaals de brief van 2 september gestuurd. Wederom heb ik een akte van overlijden bijgevoegd. Op 12 december kreeg mijn vader een brief. KPN had geprobeerd hem telefonisch te bereiken, dit was niet gelukt, of hij even terug wilde bellen!!!
Naar aanleiding van deze brief heb ik maar eens telefonisch contact opgenomen. Na vijf keer! doorverbonden te zijn is inmiddels eindelijk doorgedrongen dat mijn vader is overleden en dat het abonnement moet worden opgeheven. Men wil dit doen met ingang van 3 januari 2012. Ik vind dit onredelijk, ik heb het immers al op 2 september opgezegd.
Bestaat er in geval van overlijden een wettelijke termijn of ben ik overgeleverd aan de grillen van KPN?
Wat kan ik het beste doen, een boze brief schrijven of een brief met het verzoek of ze asje asjeblieft 2 september als datum willen nemen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.