Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen over Telecom. Specifieke vragen over abonnementen, apps, mobiele telefonie en telefoons vind je in één van de subcategorieën.

Nieuwste vragen

Kunnen callcenters gerichte microfoons gebruiken die alleen 1 medewerker opnemen?

Regelmatig als ik contact heb met een callcenter, hoor ik zoveel mensen op de achtergrond praten dat ik niet meer kan verstaan wat de medewerker die ik zelf aan de lijn heb tegen mij zegt. Als ik met iemand aan het bellen ben die in een drukke omgeving loopt, hoor ik duidelijk alleen de stem van degene met wie ik bel en worden alle achtergrondgeluiden niet opgenomen, of weggefilterd. Bij een callcenter werkt dit blijkbaar niet zo. Is dat omdat de omgevingsgeluiden ook uit stemmen bestaan? Of omdat allerlei medewerkers extra hard gaan praten omdat ze zich in zo'n kakofonie van geluid bevinden? Is hier anno 2024 niet een technische oplossing voor?

Liefst bel ik helemaal niet met callcenters. Maar om de een of andere reden vindt een bedrijf het vaak nodig om mij terug te gaan bellen nadat ik online of via een app iets heb gemeld. Dan willen ze mijn gegevens controleren en moet ik 3 keer vragen 'wat zegt u?' voordat ik doorheb dat ze mijn adres opnoemen met de vraag 'klopt dat?'
De kans dat ik JA antwoord op een niet goed begrepen vraag is groter dan dat ik zelf mijn adres in de app verkeerd heb ingevuld. Dus ik snap uberhaupt niet waarom dat soort vragen gesteld worden en waarom ik teruggebeld moet worden. Maar deze vraag hier gaat dus over het soort microfoon of systeem dat ze in callcenters gebruiken.

3 weken geleden
in: Telefoons
1.4K
1

Populaire vragen deze maand

Kunnen callcenters gerichte microfoons gebruiken die alleen 1 medewerker opnemen?

Regelmatig als ik contact heb met een callcenter, hoor ik zoveel mensen op de achtergrond praten dat ik niet meer kan verstaan wat de medewerker die ik zelf aan de lijn heb tegen mij zegt. Als ik met iemand aan het bellen ben die in een drukke omgeving loopt, hoor ik duidelijk alleen de stem van degene met wie ik bel en worden alle achtergrondgeluiden niet opgenomen, of weggefilterd. Bij een callcenter werkt dit blijkbaar niet zo. Is dat omdat de omgevingsgeluiden ook uit stemmen bestaan? Of omdat allerlei medewerkers extra hard gaan praten omdat ze zich in zo'n kakofonie van geluid bevinden? Is hier anno 2024 niet een technische oplossing voor?

Liefst bel ik helemaal niet met callcenters. Maar om de een of andere reden vindt een bedrijf het vaak nodig om mij terug te gaan bellen nadat ik online of via een app iets heb gemeld. Dan willen ze mijn gegevens controleren en moet ik 3 keer vragen 'wat zegt u?' voordat ik doorheb dat ze mijn adres opnoemen met de vraag 'klopt dat?'
De kans dat ik JA antwoord op een niet goed begrepen vraag is groter dan dat ik zelf mijn adres in de app verkeerd heb ingevuld. Dus ik snap uberhaupt niet waarom dat soort vragen gesteld worden en waarom ik teruggebeld moet worden. Maar deze vraag hier gaat dus over het soort microfoon of systeem dat ze in callcenters gebruiken.

3 weken geleden
in: Telefoons
1.4K
1