Hoeveel auto's worden er gebruikt en wie zitten er in de volgauto's bij een tijdrit?
Vanmiddag de tijdrit in de Tour de France een beetje gevolgd. Het viel me op dat bij de start van elke renner er direct een motor met camera en een auto achter de renner aanreden.
De auto was had de naam van de betreffende renner voor op de motorkap staan.
Een team bestaat uit 9 renners. De ploegleiding bestaat meestal uit een man of drie.
De renners moeten verdeeld over de dag starten en het kan dus goed zijn dat er meerdere renners tegelijk op verschillende plekken in het parcours zijn.
Wie zitten er dan in de wagen?
Ik kan me voorstellen dat de ploegleiding bij de hoogst geklasseerde meerijdt in de auto.
En als we het toch over de auto's hebben. Er zitten nog zo'n dik 175 renners in de koers. Ze starten om de 3 minuten.
De afstand is zo'n 42 kilometer. Ik neem dus aan dat er auto's zijn die na de finish direct weer terugrijden naar de start om vervolgens een nieuwe naam opgeplakt te krijgen en nogmaals te rijden.
Hoeveel auto's hebben ze daar ongeveer klaar staan?
Jammer dat je geen kijkersvragen meer aan Mart Smeets kan stellen.
(maar dan zou de vraag nog uitgebreider worden). En inderdaad momo: jammer dat je geen vragen meer kunt stellen aan Mart Smeets. Misschien dat ik gisteren dat paard had moeten instrueren die vraag te stellen, zij kreeg wel aandacht :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.