Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goede tijd op de marathon als je die voor het eerst loopt op 40 jarige leeftijd (man)?

Ik ga voor het eerst een marathon lopen , weeg 75 kilo en heb nooit meer dan een halve marathon gelopen , mijn tijd was toen 2uur en 20 minuten.

Ritsuka
een uur geleden
Wat voor trainingsschema heb je? Je kunt vaak een indicatie zien van hoe lang je erover doet als je bijvoorbeeld een Garmin horloge hebt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor een eerste marathon is een tijd tussen de 4 en 5 uur vaak redelijk haalbaar voor een 40-jarige man.

Als je goed hebt getraind en in een redelijke conditie bent, streven veel mensen naar een tijd rond de 4 uur. Maar eigenlijk gaat het vooral om de ervaring en het finishen!

Het kan ook verschillen afhankelijk van je training, vorige hardloopervaring en hoeveel je gewend bent om te rennen. 
(Lees meer...)
een uur geleden
Ik zal eerst zorgen dat je de halve marathon rond de 2 uur kan lopen voor je je gaat richten op de marathon. Als je de halve marathon in 2 uur kan lopen op een goede hartslag dan kan je langzaam je trainingen uitbreiden met max 10% meer per week en toewerken naar een afstand van rond de 35km. Als je dat kunt dan ben je zeker klaar voor de marathon om die verantwoord te kunnen lopen. Succes!
(Lees meer...)
een uur geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding