Schoenmaker is mijn schoenen kwijt geraakt. Wil ander paar teruggeven en zegt dat die van mij zijn, wat zijn hierin mijn rechten?
Wandelschoenen MEINDL (dames) ter dure reparatie naar schoenmaker gebracht, bij het ophalen wil hij mij de wandelschoenen teruggeven, maar dit zijn mijn schoenen niet!! Het zijn wandelschoenen, maar heren model, geen meindl, niet mijn maat. Wat zijn mijn rechten?
Het kan zomaar zijn dat een man een wandelschoen ter reparatie heeft gebracht en dat zijn partner voor hem die wandelschoen weer kwam ophalen na een paar dagen met de roep "ik kom de gerepareerde wandelschoen weer ophalen". Als de schoenmaker dan niet goed oplet en de partner kent de wandelschoen zelf niet goed, dan kan het zomaar dat deze persoon per ongeluk jouw wandelschoen heeft meegenomen. Als het zoiets is, is de kans trouwens erg groot dat die persoon of de partner later jouw schoen weer komt terugbrengen omdat hij/zij graag de juiste schoen wil hebben. Vraag dus of de schoenmaker toevallig ook nog een andere wandelschoen in reparatie heeft of had. Maak wel duidelijk dat je schade hebt en dat je hem in gebreke stelt als de juiste schoen niet binnen 1 week terug is
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.