Kan ik mijn conditie verbeteren door in het weekend te hardlopen?
Hallo mensen!
Ik ben een fanatieke sporter die 5 dagen in de week krachttraining beoefend in de sportschool.
Maar ik ben altijd te uitgeput om dan nog even te gaan hardlopen op de loopband..
Nu is mijn vraag.. Kan ik mijn conditie verbeteren door alleen te hardlopen op een zaterdag en zondag?
Of is het de bedoeling van conditietraining dat je het 3 a 4 dagen in de week traint?
Groetjes,
En je kunt ook supersets doen of kortere pauzes tussen je gewichtsoefeningen doen voor conditie training.
Je hoeft echt niet per se te hardlopen.
Dat kan je op verschillende manieren doen, maar je gaat al 5 x per week naar de sportschool, dus combineren is handig. Het slimste zou zijn: iedere keer dat je begint in de sportschool EERST de loopband te pakken, 5 x per week! een schema hiervoor kun je vragen in de sportschool. Hoe lang, berg op, berg af.
Zo bouw je die conditie op. Rust in het weekend is niet erg hoor. Als je dat niet ziet zitten, kan je op diezelfde 5 dagen bv met de FIETS naar de sportschool gaan en voortaan de TRAP nemen ipv de lift. Ga anders door de week iedere dag een wandeling in de pauze maken van 20 minuten, gewoon wandelen, niet rennen niet joggen,nee gewoon wandelen. Als je eenmaal daaraan gewend bent, heb je een beetje conditie opgebouwd. Het is niet logisch op de scooter of met de auto naar de sportschool te gaan waar je gaat lopen of spinnen (fietsen).
Andersom denken is beter. Doe overdag ook gezond, behalve binnen de muren van de sportschool ::)) Succes met je conditie!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.