Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is veel wandelen gezond?

Ik wandel elke dag gemiddeld 2uur op een rustig tempo met mijn hond. Ik heb vaak last van mijn heup de laatste weken, pijn in de lies, ik heb ook een staand beroep, is het wel gezond om elke dag +- 2uur te wandelen? Voor het hart en bloedvaten wel geloof ik, maar voor de gewrichten?..

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor een derde van mijn werk kan ik het al zittend doen, dat probeer ik dan wel te doen ook

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Op zich is wandelen een prima vorm van lichaamsbeweging. Ik weet natuurlijk niet hoe oud u bent, maar als ik uw klachten zo lees, zou er sprake kunnen zijn van artrose (slijtage) van het heupgewricht. Nou denk ik niet dat er door het wandelen meteen meer schade toegebracht wordt - twee uur in een rustig tempo is niet bijzonder overdreven tenslotte - maar evengoed is het wellicht raadzaam om met deze klachten uw huisarts te bezoeken. Waarschijnlijk wordt er een röntgenfoto van het heupgewricht gemaakt om vast te stellen of en in welke mate er sprake is van artrose. Aan de hand daarvan kan er een plan van aanpak worden opgesteld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing