Ongetraind: hoe begin je op ongedwongen wijze maar verantwoordelijk met hardlopen?
Ik ben volgens mij dik aan het worden. Ik sport niet en bij mij thuis aten we altijd erg gezond, dus dat was op zich geen ramp. Maar sinds begin dit schooljaar ben ik uit huis en eet ik mijn lunch en avondeten intern, in de faciliteit op de campus. Het is niet echt smakelijk, vers, of al te gevarieerd maar vooral veel vetter dan ik gewend was.
Ik heb een tijdje terug hardgelopen om wat conditie op te bouwen, en wilde niet te hard van stapel gaan en mezelf overbelasten dus hield een beginnersschema aan.
Maar al die schema's doen aan 'snelwandelen' en om de paar minuten wisselen van loopstijl, je hartslag in de gaten houden en versnellen of vertragen als deze niet binnen de marge zit... ik hield het geen twee weksn vol. Is er geen plan, afgestemd op ongetrainde mensen, zonder al dat gezeur en vooral zonder snelwandelen, waarbij je gewoon vrij en relaxed kunt lopen en je conditie opbouwt?
Toegevoegd na 10 uur:
Eten op de campus moet helaas wel, nou ja, een credit van €1500 per academisch jaar zit bij je collegegeld inbegrepen dus het zou zonde zijn om het niet te gebruiken en daarnaast ook nog zelf geld uit te geven aan boodschappen.
Ik kan in ieder geval nog gezonder lunchen, maar bij het diner zijn dingen bijv. gebakken in plaats van gekookt, en de groente smaakt allemaal hetzelfde. Ik ga eens kijken of ik ergens suggesties kan doen :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.