Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vind je een sportschool?

Waar let je op, wat is belangrijk?

Zijn er landelijke sportschoolketens die prettig zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou via internet eerst eens kijken welke sportcentra bij je in de buurt zitten, en dan bij de verschillende langsgaan om te vragen of je eens mag kijken of je het wat vindt om bij hen te komen sporten.

Hier kan je misschien al de eersten afschrijven; sommige sportcentra willen dit niet (gratis) doen.. Kies dan hierna na degene die je hebt 'getest' de fijnste/meest dichtbije/goedkoopste uit..
Zo heb ik het gedaan toen ik naar de sportschool ging. Werkte goed, heb heel lang met voldoening daar gesport.. ;)
Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zou eens kunnen zoeken op sportscholen met een keurmerk. Geeft misschien wat meer garantie op kwaliteit..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe vind je een sportschool. Je zou kunnen beginnen met het vragen van vrienden of er in de buurt een sportschool zit. De Gouden Gids biedt ook wel eens uitkomst.

Waar let je op: Openingstijden. Hartstikke leuk als ze elke dan van 8-18 geopend zijn, maar de werkende mens is daar misschien minder blij mee.
Kijk wat ze allemaal aanbieden: zijn er ook groepslessen waar je aan mee kunt doen. Kost dat extra?
Je hebt sportscholen waar je een abonnement neemt waarbij je dan één keer per week mag sporten, er zijn er ook die voor een klein bedrag extra je onbeperkt laten sporten.

Wat voor mij verder nog belangrijk is (was): Afleiding. Een paar tv-schermen om naar te staren tijdens het sporten op de hometrainer of crosstrainer is erg lekker.

Ik zit zelf tegenwoordig bij een landelijke keten: Achmea Health Center.
Leuke, kundige trainers, mooie toestellen, lekkere spa (sauna en stoom kabine, turks bad), onbeperkt sporten. Leuke extra activiteiten als twee keer per jaar een mountainbike tocht etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is tussen sportscholen ook verschil in het soort publiek. Zijn het allemaal jonge meiden en jongens in strakke pakjes die er vooral komen op stoere spieren te kweken, of is het voor iedereen, van jong tot oud, die gewoon lekker wil sporten en conditie kweken.
Een keer gaan kijken en een uurtje sporten en eens kijken hoe dat bevalt, zou ik zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding