Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke rugoefeningen kan ik het beste doen?

Ik ben bij iemand geweest die me vaak helpt met mijn rug. Nou ga naar sportschool maar moet ik de spieren in de foto meer trainen vooral de linker kant. Heeft iemand goeie oefeningen en tips? (Ik ben al een aantal maanden bezig met sporten)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je ziet op de sportschool heel veel sporters die vooral trainen op het kweken van spieren. Ze geven je het gevoel, dat ze een bodybuilder-lijf willen hebben. In de praktijk loopt dat vaak uit op een vervetting van het lichaam, omdat ze het in de loop der jaren niet kunnen volhouden (zie eerste link).
Uit mijn eigen sportervaring (wedstrijdroeien, wildwater kanovaren en sportschool) weet ik, dat de beste en evenwichtige oefeningen voor de rug te doen zijn met het bekende trimwieltje (zie tweede link).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor de reactie ik ben ook niet de bodybuilder. Ik heb alleen de tip gekregen omdat ik een 2 jaar geleden mijn linker schouder heb geblesseerd en die nu heel zwak is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding