Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je als mollig persoon fitness instructeur worden?

Ik ben op dit moment bezig met afvallen. Ben op dit moment 85 kilo. Ik moet dus nog wel wat kilo’s.

Ik wil graag fitness instructeur worden. Ik heb van sport en voeding echt mijn hobby en leven gemaakt. Ik wil dit nu overbrengen op andere mensen.

Ik start nu met de opleiding (ong 8 maand). Ik hoop tegen die tijd natuurlijk heel wat kilo’s minder te zijn!

Wat vinden jullie? Kan je als mollig persoon fitness instructeur worden? Of kan je fitness instructeur worden als je ooit dik bent geweest?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Sport
4K
Pieterke
4 jaar geleden
Hoe lang ben je?
LeonardN
4 jaar geleden
Juist een fitness-instructeur die dik(ker) is geweest lijkt me een voorbeeldfunctie voor anderen.
Ik zou juist wat foto's van je zelf (laten) maken, om later aan anderen te laten zien dat hard werk loont.
Als je met de opleiding zal starten, zal je waarschijnlijk daarna niet meer "dik" zijn, althans als je gezond blijf eten.
Pieterke
4 jaar geleden
Helemaal eens met LeonardN.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Vaak zijn fitness instructeurs, juist vanwege hun werk, als vanzelf niet 'mollig'. Vandaar dat je ook weinig (geen ?) mollige instructeurs tegen komt.

In principe is een wat zwaarder lichaam geen belemmering al zul je wellicht een vooroordeel moeten overwinnen bij het solliciteren.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding