Hoeveel heeft iemand , die verdedigingsport goed beheerst, hier in een straatgevecht nou echt aan?
Gisteren kreeg ik ruzie op de snelweg. De man stapte uit en was uit op ruzie. Hij gaf aan dat hij gevorderd in zowel Krav Maga als in Muay Thai is.
Ik heb gelukkig hem wat kunnen temperen en hij reed weg. Ik vraag mij , puur theoretisch, echter af wat er zou zijn gebeurd als ik het niet kon oplossen. In hoeverre is iemand die bv goed is in deze sporten daadwerkelijk in het voordeel tijdens een straatgevecht?
Ook zal de specifiek vechtsport van invloed zijn. MMA, zal gok ik het meest hulpzaam zijn en tai chi (en dan vooral de non-touch varianten) het minst.
https://www.youtube.com/watch?v=dOOh2J1b3lQ
Krav maga en Muay Thai zullen in mijn opinie toch een behoorlijke invloed kunnen hebben.
Mensen die niet alleen trainen maar ook werkelijk in de ring stappen zullen beter kunnen incasseren, harder kunnen slaan en trappen, beter kunnen anticiperen. En dan nog bepaalde klemmen en dergelijke kennen. Enige wat natuurlijk niet zo goed te reguleren is, is gewichtsklasse. Daarbij kan een niet vechtsporter natuurlijk een deel voordeel weghalen bij een vechtsporter.
- Ten tweede: Je zit veilig
- Ten derde: Je kan vluchten
- Ten vierde: Met een auto ben je altijd in het voordeel tegen een persoon, kan hij nog zo goed vechten, maar tegen een auto legt hij het af...(deze optie raad ik echter niet aan, of je moet er noodweerexces van kunnen maken)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.