Is het niet mogelijk om de ijsbaan in de bochten scheef te leggen net als op het circuit dan denk ik dat ze beter in de bocht blijven?
https://www.youtube.com/watch?v=fhi4uE2OWiA Technisch is er dus weinig argument meer over. Misschien iets duurder, lastiger of minder kwalitatief ijs.
Maar waarom zou je de moeilijkheidsgraad verkleinen ? Zo kun je ook bij voetballen de doelen groter maken, de wielrenners van de tour- de- france alleen bergafwaarts te laten gaan, etc. Waarom sporten gemakkelijker maken ?
En het gaat er juist om wie het beste met die moeilijkheidsgraad kan omgaan.
Als je de moeilijkheid weghaalt zijn sport en olympische spelen totale onzin.
Dan kun je net zo goed gaan bingoën of dobbelen.
Dan kun je net zo goed gaan bingoën of dobbelen." Of één heel lang recht stuk ijs zonder bochten
-Dat kan, maar dat maakt het per saldo niet makkelijker, dat geldt namelijk voor beide teams dan en het stoppen van doelpunten wordt dan juist evenredig moeilijker.
de wielrenners van de tour- de- france alleen bergafwaarts te laten gaan
-Dat is pas echt moeilijk als het goed steil is. Men heeft daar een sport van gemaakt, heet downhill.
Sport is moeilijk.
-Ik kan morgen deelnemen aan hardloopwedstrijd, en een wielrenwedstrijd, supermakkelijk voor een ieder die wel eens loopt of fietst, enkel enorm zwaar omdat ik er niet voor getraind ben. Met schaatsen kan dat anders zijn. Stel dat je je hele leven buiten hebt geschaatst op natuurijs(zonder kunstmatige opgezette banen), en Sven in zou kunnen halen op het rechte stuk, dan zou je het in de bochten waarschijnlijk verliezen. " Als je de moeilijkheid weghaalt zijn sport en olympische spelen totale onzin.
Dan kun je net zo goed gaan bingoën of dobbelen."
-Overdreven argument. Je zou namelijk uit kunnen komen (op het totaal onvergelijkbare) "Of één heel lang recht stuk ijs zonder bochten"
Wat in mijn ogen de sport het beste zou representeren als je kijkt naar een wedstrijdje schaatsen als je het buiten wedstrijd verband zou doen in de natuur. Bij sommige autobanen hebben ze dit gedaan(Nascar racing). Iemand met een autorijbewijs heeft daar niet evenveel kans als iemand die die sport beoefent. Enige wat je zou kunnen zeggen in mijn ogen is dat een sport zo eenzijdiger wordt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.