Hoeveel zou je afvallen als je met een gewicht van 2 kg 100 keer zwaait?
Bij de rubriek sport zie ik geen vakje waar mijn vraag in past. Graag er een maken voor dat soort sporten met gewichten, hometrainers, loopbanden, roeimachines.
Afvallen doe je wanneer de cal inname minder is dan het cal verbruik.
Afvallen is een lange-termijnkwestie die naast inspanning ook om voeding draait, daar kun je na 1 oefening met 100x zwaaien niets zinnigs over zeggen.
- spiermassa
- vetpercentage
- conditie
- leeftijd
- geslacht
- rest van de beweging op een dag Uiteindelijk ligt het er aan wat je eet en verbruikt op een dag, het gaat om het totaal plaatje.
En Erna, waarom doet men sport? Om fit te blijven. En ook om af te vallen want door de inspanning is het verbruik van calorieën groter dan de inname ervan was.
Inspanning zorgt voor het verbranden van calorieën. We weten dan nog niets over de inname. Die kan zo overmatig zijn dat de toename van gewicht groter blijft.
En verder was mijn antwoord voor Erna met herhaling van haar woorden.
Heb je nog nooit een hometrainer, sportgewichten, een roeiapparaat, een loopband of andere van die dingen gezien waarmee je thuis kan afvallen
""
Ja heb ik gezien, ik heb ze zelfs al geclassificeerd als "fitness"., maar wat is het punt precies?
Maar dat doe je over het algemeen met een gewicht van 10kg of meer, niet met 2 kg.
https://personaltrainers.london/articles/many-calories-burn-kettlebell-swings/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.