Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verhelp je versleten trappers aan de binnenkant op de trapas?

Onderstussen heb ik mijn mountainbike al langer dan 1 jaar. Normaal blijft een trapper onversleten zitten, maar in iets langer dan 1 jaar tijd heb ik al 3 paar trappers gehad die elke keer in het gat waar de trapas door moet verslijt, waardoor de trapper er elke keer afvalt. Deze trapper kan ik dan niet meer gebruiken. Wat wel opmerkelijk is, is dat het steeds mijn linker pedaal is die verslijt. Mijn rechter pedaal is altijd nog in orde.
Heb wel al elke keer garantie gehad.
De éne zegt dat zijn colega deze pedaal niet vast genoeg heeft gezet. Maar toch komt deze pedaal bij iedere collega los.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat dit niet meer gebeurt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
982

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Blijkbaar is het schroefdraad niet (meer) goed passend waardoor ook nieuwe trappers telkens net een beetje speling hebben en losraken. Als je de fabrikant kunt overtuigen dat dit bij aankoop al een foutje in je frame was, zou je een nieuw frame kunnen verlangen. Daarvoor moet het wel zo zijn dat het schroefdraad in de trapasbuis echt niet goed passend is gemaakt en niet dat het is uitgesleten door loszittende trappers.

Wat je kunt proberen om de trappers beter vast te zetten is een beetje teflontape op het schroefdraad, zoals dat ook wordt gebruikt bij kranen en waterleidingen.
Controleer na elke rit of het nog goed strak zit. Als er eenmaal speling in komt, gaat het daarna heel snel met verder losraken èn met verder uitslijten van het schroefdraad waardoor de passing bij de volgende set trappers nog minder wordt.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding