Ben ik te groot voor mijn grote D pony?
Ik ben zelf 1m80 en weeg ongeveer 73 kg.
Hij is een normale gebouwde rijpony denk ik van 1m48, maar heeft wel wat appaloosa in zich (kleine witte vlekjes op zijn kont, overbouwd vanachter, stevige gespierde achterhand, weinig staart). Ik heb niet het gevoel dat hij het lastig heeft bij het rijden, want ik kan hem zonder veel moeite aan teugel of voorwaarts neerwaarts rijden. Mijn benen steken er wel wat onderuit en soms betrap ik mezelf erop dat ik daardoor mijn hielen wat optrek, maar ik rij zo graag met hem en het is puur recreatief ( 1u a 2u dressuur in de week, in de zomer wandelingen).. is hij veel te klein voor mij?
De foto is wat wazig maar een betere heb ik niet van de zijkant..
Het zadel ligt iets te ver naar voren, daardoor zit je te ver naar achteren in het zadel. De benen hangen vanaf de enkels onder de buik en de hakken zijn opgetrokken, waardoor het op steppen lijkt alsof je stept. De pony staat er een beetje naar voren doorgezakt bij, het lijkt alsof hij in slaap gaat vallen. Het linke voorbeen lijkt een vreemde hoefstand te hebben.
Je bent echt te zwaar en te lang voor deze pony. Gun het beestje een lichtgewicht.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.