Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de goedkoopste manier om te sporten?

Sinds ik eenmaal heb ontdekt wat cakejes :D zijn ben ik een vaste abonnee van aankomen. Ik wil deze kilo's graag kwijt, maar heb geen geld voor een sportschool, en ook zit het er niet in om thuis fitness spul te kopen. Eigenlijk wil ik niet meer dan 50 euro besteden aan spullen. Ik moet nog wel dingen kopen als sportschoen, althans, als ik niet op mijn hakken wil joggen. heeft iemand misschien een idee waar/hoe ik kan afvallen? En graag goedkoop, alvast bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
8 jaar geleden
de beste manier om af te vallen is toch je voeding aanpassen. Cake is natuurlijk lekker, maar dat hoeft niet elke dag van de week.
Als je 80% van de tijd gezonde keuzes maakt, houd je 20% over voor de iets minder gezonde dingen. Sporten is prima, maar als jij een uurtje gaat trainen en dan de overige 23 uur op je kont zit, schiet je nog niet veel op. Dingen als meer fietsen, meer traplopen, de auto verder weg parkeren etc, helpen een stuk meer.
Poet
8 jaar geleden
Er zijn ook nog altijd prima trimbanen in Nederland. Bijvoorbeeld in het bos achter het Jagershuys in Zeist
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt zelfs nog aan sporten verdienen, als je bij Menzis verzekerd bent. Meld je aan bij het Menzis 'SamenGezond'-programma, installeer een app als Strava op je mobiele telefoon, registreer je ritten en upload deze naar Menzis. Dat kan je tot € 250,- besparing per jaar opleveren. En misschien hebben andere zorgverzekeraars ook dergelijke programma's.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De allergoedkoopste manier is de cakejes laten staan ; dat kost niks, en levert uiteindelijk zelfs geld op, want je hoeft geen cakejes meer te kopen. Vergeet niet dat wat je er in vijf minuten aan eet, er niet in een uur af is. Zelfs niet in twee. Sporten is helemaal nergens voor nodig, zorg gewoon dat je genoeg beweging krijgt. Dus ga lopen (gewoon wandelen), pak de fiets, hang niet de hele dag voor de televisie maar ga in de tuin of in het huishouden werken, neem een baantje, het maakt niet uit wat je doet, als het maar niet zitten en eten is. En als je verder gewoon gezond eet, normale hoeveelheden, en genoeg doet, kun je gerust eens per dag of om de dag één cakeje eten. Niks mis mee. Toegevoegd na 1 minuut:
Als je alleen schoenen met hakken hebt, is het wel handig om een paar platte schoenen aan te schaffen Dat beweegt een heel stuk makkelijker. Maar die hoeven de wereld niet te kosten, en het hoeven niet eens sportschoenen te zijn. Een paar lekkere instappers is ook uitstekend. als je goed zoekt, heb je die al voor rond een tientje. Het enige wat je verder nog nodig hebt als je echt lekker wilt gaan wandelen of fietsen, is een goede waterfles en eventueel een simpele rugzak. ;-) Geen cakejes in doen !!
Ritsuka
8 jaar geleden
@Flierefluitje natuurlijke zoetmiddelen maken niets uit, suiker is suiker voor je lichaam. Word in je lichaam op dezelfde manier omgezet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ga elke dag een flink stuk stevig lopen, bij voorkeur direct na een maaltijd.
Neem altijd de trap en nooit de lift.
Koop een stuk touw en ga elke dag tien minuten touwtje springen.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Er kan van alles, met een beetje fantasie kom je best ver > gratis!

Wandelen en / of hardlopen in de natuur (met je fiets er naar toe) en dan lange wandelingen maken, neem een vriend/vriendin mee, samen is het leuker en het is een stok achter de deur. (NS wandeltochten)

Pak de fiets en maak een fietstocht , je kunt steeds een andere route nemen en zo verveel je je niet.

Natuurlijk met de fiets naar school/werk en nooit de lift > altijd de trapm , nee, niet de roltrap:)

Boksers doen ook aan conditietraining, o.a. door touwtje springen. Ga naar de drogist, daar koop je voor een paar euro waslijn en daarmee kun je touwtje springen.

Afhankelijk van het jaargetijde kun je zwemmen in open water, in zee of in een meer, dat is gratis.

Als het kouder wordt is daar de mogelijkheid (soms) tot schaatsen, maak dagelijks een flinke schaatstocht op rivieren of op meren, ook weer gratis.

Wat dacht je van hoepelen , lijkt een grap , maar is een prima manier om kilo's kwijt te raken.

Als laatste is er nog iets wat veel (beroeps-)sporters doen: traplopen , ja echt! Op en neer die trap , met twee treden tegelijk of met een dansje. Schijnt erg goed te werken.

In huis kun je nog allerlei sportoefeningen doen, als in de sportschool. Zoals opdrukken en buikspieroefeningen. Op internet/youtube kun je er nog meer vinden.

Iets beter opletten met wat je eet en drinkt helpt ook al veel. Denk aan suiker, neem een zoetje en laat staan die sportdrankjes en drink gewoon water > uit de kraan, helpt heel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: