Kan ik met hardlopen alleen goed afvallen?
De laatste periode ben ik door medicatie behoorlijk aangekomen. Niet dik, maar voor mij wel te veel en wil graag terug naar mijn oude gewicht.
Eerlijk gezegd heb ik niet echt behoefte om naar de sportschool te gaan en zou het dus het liefst bij hardlopen alleen houden.
In het verleden heb ik ook vaak gewandeld, soms drie kwartier tot een uur. Wel flink doorstappen waarbij ik ook goed transpireerde, buiten adem was na afloop en in rap tempo gewicht verloor.
Kan ik dit patroon aanhouden de komende tijd; bijvoorbeeld om de dag? Dus hardlopen, wandelen, hardlopen, wandelen...etc? En is het dan ook nog steeds noodzakelijk om rustdagen in te plannen?
Toegevoegd na 4 dagen:
Mijn voedingspatroon is relatief goed;
Mijn ontbijt bestaat meestal uit magere yoghurt met havervlokken en wat zaden en/of noten, geen zoetstoffen. Soms een banaan er doorheen.
In de middag eigenlijk ook yoghurt, afgewisseld met volkorenbrood belegd met kaas, maar ben eigenlijk geen broodmens.
Tussendoor weleens een cracker of een stuk fruit.
's avonds eet ik altijd groenten met vegaproducten ook afgewisseld met aardappelschijfjes, zilvervliesrijst of pastagerechten. Ook weleens chips of een keer snoep of iets anders zoets. Maar wel weinig en drink sowieso geen frisdranken anders dan Bar Le Duc Citroen. Ook geen alcohol.
Ik kan niet echt heel veel veranderen behalve porties verkleinen en dus sporten...
Ik ben altijd al bewust met voeding bezig geweest, vandaar ook mijn vraag..
Toegevoegd na 4 dagen:
En veel water!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.