Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je meer energie?

Is het mogelijk om meer energie te krijgen op een dag door een goede conditie bijvoorbeeld? Ik hoor wel eens dat mensen die sporten, meer kunnen doen op een dag/productiever zijn. Is dit zo? Wegen de nadelen(kost tijd o.a.) echt op tegen de voordelen?

Zo ja, zou het helpen door bijvoorbeeld elke dag te gaan boksen voor een half uurtje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Waar je energie in stopt, haal je energie uit.
Denk maar aan een kachel.

Jouw veronderstelling dat je meer energie krijgt door te gaan sporten klopt.
Een lichaam wat sterker is, kan meer aan, kan meer hebben.
Als je je fitter voelt, dan heb je meer zin om dingen te doen, dus dan doe je meer op een dag en ben je productiever.

Door iedere dag een half uurtje te boksen verlies je dus geen tijd, maar die win je terug door meer energie op de rest van de dag.

Dat half uurtje flink bewegen op een dag, hoeft niet in een dure sportschool. Als je het kan integreren in je dagelijkse bezighheden, zoals flink wandelen of fietsen dan is het ook goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja dat is bij de meeste mensen wel zo. Door intensieve dingen te doen (o.a. sport) krijg je meer energie.
Als je tijd tekort komt kan je het misschien anders plannen. Ik ga zelf soms lopend naar mijn werk (met flinke pas, niet 'wandelen'), ongeveer 6 km, te doen in 45 minuten. Ik krijg er enorm veel energie voor terug, merkbaar over de hele dag. En dan moet ik nog terug.. Da's pas lekker thuiskomen!
Echt de moeite waard!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen van sporten, maar ook van goede voeding en een liefdevol leven krijg je energie. Daarnaast niet te vergeten de zon!

Harmonie geeft energie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen aan positieve dingen denken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loop eens door een bos en dan moet je naar de bomen gaan kijken .
En als je dan een oude grote boom ziet die je erg aanspreekt dan moet je er enkele minuten met de rug ertegen aan gaan staan .
Dan voel je de energie door jouw lichaam stromen .
Zo doe ik het altijd en het wekt echt .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door alleen dingen te doen die je heel erg leuk vind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de pauze lekker een half uurtje gaan lopen. Je zult merken dat je de middag fris begint en de rest van de dag ook veel meer energie hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het altijd heerlijk om te gaan kamperen, daar krijg ik energie van.
Zeker als het koud weer is, en je lichaam veel inspanningen moet leveren, voel ik mij fit en lekker.
Dus beweging in combinatie met uitdagingen, geeft energie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door veel te bewegen hé
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: