Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een zwembril waarbij gezegd word dat je er niet mee mag duiken? Wat kan het voor gevolg hebben als ik het wel doe?

Speedo zwembril aquapure

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Geen, ze willen alleen dat je geen schade claimt, voor als ie stuk gaat, of je jezelf bezeerd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben op zoek gegaan naar het type bril dat jij hebt, de verwisselbare neusstukken brachten mij tot dit:
Erg belangrijk bij de keuze van een duikbril is dat de duikbril comfortabel zit. Belangrijk is dat je ook een masker kiest waarin de neus omsloten is in dezelfde ruimte als je ogen. Op het moment dat je neus niet omsloten is in dezelfde ruimte waar je ogen zich bevinden, spreek je over een zwembril. Feitelijk is het
laatste het grootste verschil tussen een duikbril en zwembril. Een zwembril is dus expliciet niet geschikt voor het duiken. Groot voordeel van een zwembril ten opzichte van een duikbril, is het veel kleinere en gestroomlijnde ontwerp en pasvorm.
Verder is een gewone zwembril niet geschikt voor het duiken aangezien je het niet kan 'klaren' waardoor de druk op je ogen ontzetten hoog kan worden dat het pijnlijk is en als het vol loopt met water kan je het niet leegblazen.
Je kunt dus rustig vanaf de kant of het startblok van het zwembad het water induiken met de zwembril, maar er de duiksport mee beoefenen, kan niet met deze bril.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing