beginnend harloper, doe ik het goed?
Ik ben sindskort begonnen met conditetraining (roeien, fietsen, steps, hardlopen). Hardlopen heeft mijn prioriteit. Ik ben vorige week begonnen op de loopband en na een goeie warming up heb ik 10 minuten hardgelopen met een snelheid van 10 km/h. Na deze 10 minuten was ik redelijk 'op'. Laatste halve minuut heb ik 13,5 gelopen en daarna 3 min afkoeling. Afgelopen zondag heb ik voor de 2e keer gelopen en merkte dat ik aanzienlijk meer energie had en na 10 minuten op 10 km/h nog lang niet op was. Heb het per minuut aangekeken en heb uiteindelijk 20 minuten volgemaakt op 10 km/h. Ik was nog niet op, maar ben toch maar gestopt om me niet te overbelasten. Aanstaande woensdag probeer ik een half uur hrd te lopen op deze snelheid. Het gaat me met name om conditie opbouw. Doe ik het goed? Ik ben man, 85 kilo, 1.78 lang en gespierd gebouwd. Heb jaren lang krachttraining gedaan. Ook dit weer opgepakt maar dus nu ook conditietraining erbij. Dit is nu mijn prioriteit. Tips? Hoe sta ik er nu voor? Juiste snelheid?
Toegevoegd na 1 minuut:
Ohja en 28 jaar oud.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.