Is het keto dieet geschikt om je gewicht te onderhouden?
Ik wil mijn gewicht behouden, maar tegelijkertijd het vetpercentage iets verlagen. Met keto gebruik je vet als primaire brandstofbron. Bij een normaal dieet zou je onder je behoefte moeten eten om af te vallen.
Is het keto dieet geschikt om je gewicht te behouden en tegelijkertijd je vetpercentage te verlagen zonder af te vallen?
Als jij je vetpercentage wilt verlagen, moet je gewoon zorgen voor een klein kcal tekort, in combinatie met voldoende eiwitten eten en krachttraining om je spieren te behouden.
Als je een overschot aan vet eet (boven je behoefte) dan word dit gewoon opgeslagen.
Als jij alleen koolhydraten zou eten, maar je eet onder je behoefte, dan val je af.
Dus je hoeft niet per se in ketose te zitten. Als je kijkt naar allerlei stammen op de wereld die onderzocht zijn en een goede gezondheid en goed BMI hebben, zie je dat er een hele grote variatie in macro's mogelijk is. Inuit eten veel vlees, in Afrika zijn stammen die hoog in vet zitten, in het Amazone gebied zijn stammen die 95% koolhydraten eten. Ik kan de namen van de stammen er wel bij zoeken als je interesse hebt, dat heb ik ergens in een boek staan.
hetzelfde gewicht behoudt. One way to find out, let's start tomorrow. By the way heb een gezond gewicht (80kg) bij 1.85m en vetpercentage van rond de 13%.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.