Wat is gezond eten voor bij sporten ?
Hai, ik ben een meisje van 17 jaar. Ik vind het heerlijk om te hardlopen en doe een vechtsport 1 keer in de week. Ik wil graag gezond eten om gezond te blijven maar ik wil niet aankomen ik wil graag een strak en gezond lijf.
Heeft er iemand tips wat ik precies kan eten voor ontbijt en tussendoor? Avond eten maakt mijn moeder. Iets wat niet te veel geld kost en wat makkelijk te maken en mee te nemen is ( ik zit nop op school).
Ik had wel iets gelezen of oatmeal dingen.
Ik weet vaak niet wanneer je kunt eten hoeveel en wat.
Heeft er iemand tips voor mij ??
Victoria
Als jij dat lekker vind, dan ga je dat eten, maar het is geen wondermiddel voor strak en sterk worden.
Gewoon focussen op voldoende groente en voldoende eiwitten op een dag, en dan kom je al een heel eind.
- Muesli met chiazaad en lijnzaad met kwark + melk
- 5 boterhammen met pindakaas
2 stuks fruit
- Lunch varieert per dag, maar ik maak met avondeten extra, en dat eet ik dan. Dus iets van 150 gram kip, 200 gram groente en 150-200 gram aardappels/pasta/rijst is het meestal. Dat neem ik gewoon in Tupperware bakje mee.
- En dan avondeten, porties ongeveer zoals lunch.
- Als ik nog honger heb wat kwark in de avond. Hiermee krijg ik 2300-2500 kcal binnen, waarvan ongeveer 60% koolhydraten, 20% vet en 20% eiwitten. Daar voel ik mij goed bij, en ik heb genoeg energie.
Je moet voor jezelf kijken wat voor jou werkt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.