Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je lange afstanden wil gaan fietsen,wat voor fiets heb je dan nodig?

er zijn veel soorten fietsen,omdat ik met een klein buget zit zoek ik dus 2e hands,en nu merk ik dat er veel soorten zijn.waar kan ik t beste naar zoeken,en wat absoluut niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
12.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Een "tracking Bike" is het comfortabelst voor lange afstanden. Een mountain bike of racefiets zijn niet erg comfortabel vanwege de lage zit of harde vering.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je op onderstaande bron klikt, staat er een te koop voor €100,-Ziet er mooi uit, heeft 18 versnellingen.

Toegevoegd na 1 uur:
Is dus meer een trekkingsfiets hè, je hebt ook tracking bikes die worden gebruikt om op de wielerbaan te rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het op elke fiets doen, zolang je maar zorg voor een comfortabel zadel en wat ik zou zeggen; 3 versnellingen zodat je ook relaxter kunt fietsen bij een heuveltje omhoog of als je tegen de wind in moet fietsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een winkel met veel tweedehandsfietsen bezoeken en kijken naar een lekkere zit en voldoende versnellingen.
De fietsenman zal je adviseren. Een fiets van 200 à 250 euro moet kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf vond ik een race-fiets heerlijk.
Lekker hangen in het stuur en dat zag er ook nog eens heel sportief uit. Ik denk dat er tweedehands tamelijk veel racefietsen worden aangeboden.

Toen mijn man te veel pijn in zijn schouders kreeg, zijn we overgestapt op hybride fietsen.
Net zo veel versnellingen, iets zwaarder van gewicht, iets bredere banden en een rechter stuur.

Vorige week heb ik via Marktplaats een prima Gazelle stadfiets gekocht, voor 150 euro. Ziet er uit als nieuw, drie versnellingen, zit heel lekker.

Waar je op moet letten:
* Of de fiets jou past. Ik ben klein, dus ik moet een klein fietsje. Hangt dus van jouw lengte af.
* Of het stuur lekker in de hand ligt.
* Hoe het zadel zit. Nu kun je zadels nog wel vervangen hoor.
* Versnellingen die ook goed werken. Waar ga je fietsen? Veel bergop, veel hellingen?
* Neem je veel bagage mee? Zo ja, dan moet de fiets behoorlijk degelijk zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt een beetje aan je doel. Wil je vooral zo snel mogelijk zo ver mogelijk komen, moet het vooral een sportieve prestatie zijn, of wil je dagtochten maken waarbij je lekker om je heen kunt kijken en een picknick meeneemt in je fietstas voor onderweg?

Zelf ben ik een fietser van het laatste soort. Heerlijk door de polder, wind in mijn haar, kijken naar de lammetjes, en intussen nog in beweging ook. Het gaat niet heel hard, maar wat geeft dat, als je toch de hele dag hebt?

Waar ik op fiets: een simpele omafiets. Zonder versnellingen. Met terugtraprem. Ik heb bewust gekozen voor low-tech: wat er niet op zit, kan ook niet stuk, waardoor je ook geen geld kwijt bent om het te laten repareren. Ik win er geen wielrenwedstrijden mee, maar het rijdt soepel, en is superdegenlijk.

Omafietsen kun je nieuw al kopen voor ongeveer 125-190 euro, dus tweedehands moeten ze zeker te krijgen zijn voor jouw budget.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het belang van een goed zadel gaat altijd nog boven het hebben van een zg goede 'langeafstandsfiets'.

Denk hierbij ook aan een goede afstelling van zadelhoogte en afstand zadel > stuur.
Een paar versnellingen extra verhoogt het fietsplezier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, dit is ook de enige aanpassing die ik heb gedaan aan mijn omafiets: een comfortabel gel-zadel erop gezet.
hier vind je een hoop tips, waar je op moet letten, veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
giant fiets die is de beste
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koga Myata op Marktplaats
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding