Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Levert het afvallen resultaat op als ik 5 keer in de week, 2 uur cardio zou doen?

Ik ben 17 jaar oud, 89 kg en 175 cm. In hoeveel tijd zal ik afvallen als ik 5 keer in de week 2 uur cardio in de sportschool zou doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als jij je eten verder gelijk houd en daarbij ga je meer bewegen, dan ga je afvallen, want dan verbruik je meer energie op een dag.
Maar hoeveel dit is, is niet te zeggen.
Vaak gaan mensen (on)bewust wat meer eten 'want ik heb net gesport' en dan overschatten ze wat ze verbrand hebben.

Even een extra vraag, zie jij jezelf de rest van je leven 5x in de week 2 uur spenderen in de sportschool om cardio te doen? Waarom zo vaak en zo lang?
Als je nu 3x in de week 45-60 minuten krachttraining doet in de sportschool (inclusief wat cardio als warming-up en als afronding erna) en daarnaast nog wat hardlopen, fietsen of wandelen, dat lijkt mij een stuk haalbaarder en praktischer qua tijdsindeling. 10 uur sporten per week is wel heel veel hoor, en zoveel cardio doen is niet echt efficiënt voor de vetverbranding, daar went je lichaam snel aan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op je eten letten is het belangrijkste, sporten is ook belangrijk ter ondersteuning en voor je gezondheid en conditie, maar je voeding is de basis.
Ga eens een weekje alles bijhouden (is even vervelend, maar bied veel inzicht).
Hoe laat ga je slapen, hoe laat sta je op, hoe voel je je daarbij, hoe laat eet je ontbijt en wat (gebruik eventueel weegschaal).
Houd al je maaltijden, snacks en drinken bij, samen met de tijd dat je dit nuttigt, en noteer eventueel bijzonderheden als een middagdip.
Vaak kun je een connectie ontdekken (in de middag heb ik een dip, en dan krijg ik zin in suiker. als je dan terugleest zie je bijvoorbeeld dat je om 11.00 voor het laatst gegeten hebt, en dat je dus gewoon honger hebt. Oplossing is dan een gezonde snack invoeren rond 2-3 uur)
Ritsuka
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met sporten verbrand je om en nabij de 300-500 kalorieen per uur. Dat is dus als je het volhoudt gemiddeld 800 calorieen per dag. 1 kilo lichaamsgewicht betekent ongeveer 9000 calorieen, dus als je precies het aantal calorieen eet dat je nodig hebt zonder sport (om en nabij de 2000) , zul je ongeveer elke twee, drie weken een kilo af kunnen vallen. Puur door het sporten. Mits je er niks extra's bij eet - en vooral drinkt, de valkuil van veel sporters.

In de praktijk echter zul je een dergelijk schema niet heel erg lang volhouden (gewoon puur statistisch gezien) en mag je daar snel het dubbele voor rekenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt in 14 maanden op je ideale gewicht komen door 1 kg per maand af te vallen. Daar heb je geen beweging voor nodig. Je hoeft alleen maar geen junkfood te eten. Dan val je 1 kg per maand af als de rest van je voeding hetzelfde blijft. Zo kom je op een natuurlijke manier op je natuurlijke gewicht. Je bent niet zo zwaar geworden door te weinig te sporten maar door verkeerd te eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing