Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik zo snel moe ben?

Ik voetbal nu al mijn hele leven en dit seizoen eindelijk begonnen bij de senioren. Na een helft van 45 minuten te hebben gespeeld ben ik echter helemaal buiten adem hoewel ik dit probleem niet of minder had bij de junioren. Weet iemand waardoor dit komt en misschien hoe dit verholpen kan worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
eet je genoeg, slaap je genoeg?
Ritsuka
10 jaar geleden
en sport je genoeg naast je voetbalwedstrijden?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Simpelweg je conditie proberen te verhogen, door middel van conditie trainingen aantal keren per week of hardlopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je tussen de einde van de vorige seizoen en het begin van deze nieuwe seizoen getraind/gesport? Bijvoorbeeld (bijna) elke dag 1 uurtje rond joggen of zo. Zo niet, dan is je conditie achteruit gegaan door niet trainen/sporten tijdens de vakantie. Maar die pak je wel weer op door een paar weken te trainen/sporten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Allereerst zou ik eens een bezoekje brengen aan de huisarts en vraag hem om een bloedtest. Als je weet dat daar geen problemen liggen dan is het wat makkelijker zoeken. Als je geen last hebt van astma of copd en je bent verder gezond dan moet je het zoeken op het gebied van conditie. Vooropgesteldt is de overgang van junioren naar senioren erg groot. Voor jou misschien niet maar je speelt wel tegen tegenstanders die misschien wel 10-15 jaar ouder zijn. dus tegen mannen die in de kracht van hun leven zitten. Het tempo ligt veel hoger, balcirculatie ligt veel hoger, fysiek is het veel harder. Al met al veel zaken waardoor jij snel moe bent. de enige remedie is.....trainen, trainen en nog eens trainen. ( en als je rookt.....kappen daarmee)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding